4 gru 2012

Bałwanki ze... skarpet ;)

Jakiś czas temu trafiłam na instrukcję zrobienia prostych bałwanków ze skarpet. Tak się zachwyciłam, że sama musiałam takie zrobić.
bałwanki ze skarpet

bałwanek dziewczynka

bałwanek chłopczyki

Są banalnie proste do wykonania. Oto instrukcja (w podpisie do zdjęcia link do szczegółowego opisu):
instrukcja KLIK
Oczywiście wprowadziłam je na zajęciach z przedszkolakami :) KLIK
dzieci ze swoimi bałwankami
Po jednym bałwanku od każdego dziecka wysłałam na konkurs :)

To nie koniec :P Ja lubię ulepszać i kombinować. Więc znalazłam stary czerwony sweter, którego już nie noszę i z jego rękawów zrobiłam Mikołaje! (wg tej samej instrukcji):
Mikołaje ze swetra

Mikołaj ze swetra
Kilka rad na koniec, w razie jakby ktoś chciał robić:

Do wypełnienia najlepiej nadaje się "ziarno" ciężkie, np. ryż, groch - bałwanek będzie lepiej stał "o własnych siłach". Ja jednak użyłam trocin z zoologicznego, które również się świetnie nadają ale trzeba mocno ubijać podczas napełniania, ale bałwanki już tak dobrze nie stoją - trzeba je mocno przygniatać i odpowiednio formować brzuszek.

W instrukcji użyto gumek recepturek. Jest to bardzo szybki sposób. Ale z mojego papierowo-wiklinowego doświadczenia wiem, że gumki są bardzo nietrwałe. Lepiej związywać mocną nitką.

Elementy tj. guziczki, koraliki, tasiemki najlepiej przykleić klejem Magic. Jest uniwersalny, nie śmierdzi, nie brudzi, jest tani i zasycha na całkowicie przeźroczysto.

Jak zapewne zauważyliście z fotorelacji z zajęć, z kolorowych skarpetek wychodzą nietypowe bałwanki i równie słodkie.

A jak komuś się znudzą bałwanki wg powyższej instrukcji może spróbować zrobić inne wg tej:
instrukcja

Miłego skarpetkowania! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...